Nie otwieraj sklepu bez tych 5 elementów

Na początku spędzasz bardzo dużo czasu na znalezieniu produktów. Następnie kierowany swoją wizją tworzysz sklep internetowy, który za kilka dni ma przynosić dochód. Ostatnim etapem jest zajęcie się marketingiem i ściąganie wizyt na witrynę. Wizyty te mają z czasem zamienić się na dziesiątki sprzedaży. W pewnym momencie jednak zaczynasz dostrzegać, że coś na twoim sklepie nie gra. Każdego dnia na twój sklep wchodzi tysiące osób, ale nic się nie sprzedaje. Jeżeli scenariusz, który przedstawiłem choć trochę przypomina twoją rzeczywistość, zapraszam do przeczytania artykułu lub oglądnięcia filmu na youtube.

Film na Youtube

Wysyłka

Jako osoba, która często buduje nowe sklepy internetowe wiem, że na design sklepu poświęca się najwięcej czasu. Jednak bez dokładnej konfiguracji sklepu daleko nie zajdziemy. Często powtarzającym się problemem na sklepie internetowym zgłaszanym przez klientów jest brak możliwości dostawy do kraju, w którym mieszkają. Dzieje się tak, dlatego, że nie mamy prawidłowo ustawionej wysyłki do tych krajów. Pamiętajcie, aby przed rozpoczęciem reklamowania swojego sklepu dropshipping sprawdzić czy macie ustawioną wysyłkę do tego kraju, do którego sprzedajecie. (Jeżeli nie wiecie jak to zrobić to zapraszam do oglądnięcia filmu powyżej). Jeżeli sprzedajecie produkty w Polsce to upewnijcie się, że kraj ten został odznaczony na liście. Jeżeli sprzedajecie na całym świecie to wystarczy, że odznaczycie opcję worldwide. W tym momencie osoby z całego świata będą mogły zakupić wasz produkt

Płatność

Jest to kolejny ważny element prowadzenia każdego sklepu internetowego. Za nim zaczniecie reklamować swoje produkty postawcie się na chwilę na miejscu waszego klienta. Przeglądnijcie produkty, dodajcie do koszyka, przejdźcie do zamówienia, wpiszcie swoje dane, wybierzcie wysyłkę i zapłaćcie za produkt. W tym celu możecie ustawić cenę produkty na 2 zł i sprawdzić czy płatność zostanie zrealizowana. 

Jeżeli używacie Paypala do przyjmowania płatności to możecie umieścić informację pomagającą zrozumieć swojemu klientowi, że chcąc zapłacić nie musi zakładać konta na Paypal, może zapłacić kartą. Większość ludzi kiedy widzi opcje Paypal od razu wychodzi, ponieważ nie posiadają konta na tej platformie. Musimy pomóc im zrozumieć, że nie potrzebują konta, żeby zapłacić kartą.

Pixel

Jeżeli poprzednie elementy macie opanowane to przyszedł czas na Facebook Pixel. Jeżeli nie wiecie czym jest i jak zainstalować Facebook Pixel obejrzyjcie to video. Pixel pozwala na rejestrowanie wszystkich zdarzeń z twojej witryny internetowej takie jak: zakup, dodanie do koszyka czy przejście do kasy. Dzięki tym danym Facebook będzie mógł zrozumieć jacy klienci kupują produkty na naszym sklepie internetowym. Informacje te będą potrzebne na dalszym etapie rozwoju naszej działalności dropshippingowej, do tworzenia reklam na Facebooku.

Email Marketing

Jednym z najczęstszych problemów każdego sklepu internetowego są porzucone zakupy. Osoba przechodzi na naszą stronę dodaje produkt do koszyka, wpisuje dane płatności po czym wychodzi ze sklepu. Często takie osoby muszę poświęcić czas na inne zdarzenie w danym momencie. Może być to również spowodowane jakimiś błędami, dlatego warto sprawdzić czy płatności są prawidłowo pobierane.

Jeżeli z naszej strony wszystko zostało poprawnie podłączone to nie interesuje nas dlaczego osoba nie dokończyła zakupu. Jedyne co możemy zrobić aby zwiększyć nasze zyski to stworzyć maile, które będą wysyłane do osoby z przypomnieniem, że była zainteresowana naszym produktem. Maile te będą wysyłane po 10 min, 24h, oraz 48h. Chcesz dowiedzieć się jak stworzyć takie maile? Zapraszam do obejrzenia tego filmu

Formularz - Skontaktuj się z Nami

Element ten nie jest tak ważny jak poprzednie cztery, natomiast może przyczynić się do zwiększenia zaufania i przełożyć się na większą sprzedaż. Każdy sklep internetowy powinien mieć formularz kontaktowy za pomocą którego nasz klient mógłby skontatkować sie z nami. Dzięki temu możemy dowiedzieć się o ważnych problemach na naszej stronie  a także odpowiadać na pytania klientów, którzy są gotowi zakupić nasz produkt. Na górze formularza warto również zamieścić kilka danych związanych z naszą firmą np. numer telefonu czy adres. Zwiększa to zaufanie klienta do marki, który zastanawiał się nad wybraniem naszego produktu.

1..2..3..Start

Kiedy twój sklep będzie posiadał wszystkie kluczowe elementy możesz wreszcie zacząć działać. Pamiętaj jednak, że dropshipping to wieczne gaszenie pożaru. Czasami nagle coś może się zepsuć, dlatego warto od czasu do czasu przeglądnąć naszą stronę pod kątem problemów technizcnych